בדיקת רכב בנתניה - קומפיוטר מס' 1
שעות פעילות מראשון - עד חמישי 8:00-18:00 שישי 8:00-14:00
קבעו בפגישה לבדיקת רכב : 098330523, 0537663060

בדיקת תיבת הילוכים - בדיקת רכב בנתניה-קומפיוטר

Car Repairing

בדיקת תיבת הילוכים

10 הטיפים המובילים לבדיקה ותחזוקה של תיבת הילוכים

כדי להאריך את חיי התפעול של תיבות ההילוכים התעשייתיות שלך, בדיקות ותחזוקה שוטפות הן חיוניות. מצד שני, הסרת תיבת ההילוכים לבדיקה מלאה ושיפוץ אפשרי עלולה לגרום להשבתה ממושכת לא רצויה ולשברים בעבודת המשמרת או בקווי הייצור.

להלן 10 הטיפים המובילים של קומפיוטר בדיקת רכב בנתניה כדי למזער את זמן ההשבתה ולהבטיח שתיבת ההילוכים שלך תחווה חיים תפעוליים ארוכים ככל האפשר:

1. דירוגי תיבת הילוכים. בדוק שתיבת ההילוכים פועלת במפרט היצרן שלה עבור דירוגים מכניים ותרמיים כאחד. במקרים רבים תיבות הילוכים מוכנסות ליישום מעבר למפרט העיצוב שלהן ומונעות על ידי כוח כניסה מוגבר גדול מהמקסימום המומלץ.

2. משק בית טוב. זה אולי נשמע פשוט אבל לעתים קרובות תיבות הילוכים פועלות בסביבה מלוכלכת ומאובקת. אמנם זה בדרך כלל בלתי נמנע במידה מסוימת, אך חשוב למזער את ההשפעות של סביבת העבודה. זה יכול לגרום לטמפרטורת הפעלה מוגברת או אפילו לזיהום אפשרי של תיבת ההילוכים. לכן תיבות הילוכים תעשייתיות צריכות להיות מאובקות באופן קבוע ומברשות נקיות.

3. אטמי פיר. בדוק אם יש דליפות שמן בפיר הכניסה והיציאה של תיבת ההילוכים שלך. דליפות מצביעות על כך שהאטמים נכשלו, ובכך מאפשרים כניסת אבק, פסולת ומים מהסביבה; ועל אובדן פוטנציאלי של שימון. אלה צריכים להיות מוחלפים ללא דיחוי כדי למנוע זיהום פנימי של תיבת ההילוכים או סיכה לא מספקת.

4. נושמים. כמו כן, אין לאפשר למים, אבק ופסולת לחדור פנימה לתוך תיבת ההילוכים דרך מכשיר הנשימה. הם צריכים להיות הסוג והסגנון הנכונים, ונשמרים נקיים בכל עת כדי לאפשר לתיבת ההילוכים לנשום בקלות.

5. שימון. שימון יש לדבוק במפרט של יצרן תיבת ההילוכים עבור סוג, כיתה וכמות. חידוש קבוע צריך להתבצע שוב להמלצות יצרן תיבת ההילוכים.

6. טמפרטורה (התחממות יתר). חפשו סימנים של התחממות יתר, שיכולה לכלול צבע חיצוני לא מלוטש או שרוף, או שמן כהה בזכוכית הראייה. עקוב אחר טמפרטורת תיבת ההילוכים על בסיס קבוע וחפש שינויים פתאומיים בטמפרטורה באמצעות אקדח טמפרטורה אינפרא אדום.

7. שחיקת ציוד/מגעים. בדוק את ההילוכים הפנימיים באמצעות הסרת כיסויי בדיקה או בעזרת אנדוסקופ. חפשו סימני שחיקה כמו פיתולים וזריקות (חומר מפני השטח של אגפי שיני ההילוכים מוסר). כמו כן, בדוק את המגעים בין שיני ההילוכים לאיתור אי-התאמה באמצעות 'כחול מהנדסים' מכיוון שהדבר יכול להעיד על שחיקה במיסבים או בבתי המסבים.

8. תגובת נגד ומשחק סוף פיר. השתמש במחוון חוגה כדי לבדוק אם יש עלייה בתגובת הנגד בין רשת ההילוכים, וגם עבור כל עלייה בסוף המשחק או ההרמה בפירי הכניסה והפלט. עלייה בתגובת הנגד יכולה להיות אינדיקציה לשחיקה של שיני ההילוכים, שלא תמיד נראות לעין בלתי. עלייה בסוף המשחק או ההרמה של הפיר תצביע על בלאי בתוך האלמנטים המתגלגלים של המסבים או אפילו על בלאי בבתי המסבים.

9. ניתוח רטט. תיבות הילוכים רבות פועלות בסביבה רועשת, כלומר לא ניתן להקליט את כל הווריאציות או העליות ברעש תיבת ההילוכים. ניתוח רטט קבוע של המסבים וההילוכים הפנימיים יאשר כל שינוי משמעותי במצב הפנימי של תיבת ההילוכים ויעזור למנוע כל אובדן ייצור לא מתוכנן.

10. דברו עם המומחה. בין אם אתה זקוק לייעוץ או תמיכה בבדיקה; תחזוקה ותיקון; או להחליף את תיבת ההילוכים שלך, להביא את המומחים שיכולים להדריך אותך ולעזור לך להבטיח שתיבות ההילוכים של האתר שלך פועלות ליעילות התפעולית המרבית שלהן.

דילוג לתוכן